kille eller tjej? blått eller rosa?

för några dagar sen läste jag en intressant artikel om ett par som hade valt att inte berätta vilket kön deras nyfödda barn hade. själv tycker jag att det är coolt, eller bra rättare sagt. jag stör mig jävligt mycket på att killar "ska" ha blå kläder och leka med bilar, och tjejer "ska" ha rosa kläder och vara prinsessor och leka med dockor. och om dom inte är som de "ska" så är barnen typ konstiga eller speciella. jag hoppas att folk slutar dela in sina barn i olika fack beroende på vilket kön de har. vad spelar det för roll om man är kille eller tjej? man är det man är, gillar det man gillar, så är det med det och det ska ingen få ta ifrån en!!!

här finns artikeln att läsa;
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article13083857.ab


Kommentarer
Postat av: mamsen

håller med dej lova! Bra artikel!

2011-06-02 @ 13:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0