O magnum mysterium

Ikväll har jag varit och lyssnat på Skellefteå Kammarkör som sjöng jullåtar i Lövångers kyrka.
Och oj så bra det var! De sjöng många (för mig) okända låtar, men som var väldigt bra! Favoritlåten för mig blev O Magnum Mysterium, skriven av Morten Lauridsen. Så himla fin! Den är sådär fin så att man får ont i hjärtat!
Och min andra favorit blev Lux Aurumque skriven av Eric Whitacre, även den var jättefin!
spotify:user:gerd591121:playlist:48XrAH3nEQDDRo3VuxoBHf

Nu har jag ingen aning om vad det där blev, men tanken var att det skulle bli sådär så att ni kan lyssna på dom! Vet inte exakt hur man gör...heh

Måste ju även berätta om en rätt så rolig grejj som hände under konserten oxå!
Ibland kom det konstiga ljud mitt under sångerna, (från en mobil, lite plingade) och tillslut så ställde sig Mikael upp och frågade om någon hade på sig mobilen, då en i KÖREN höjer sin röst och säger att det var hans alarm som var på. Så han springer och stänger av det, trodde han, för ett tag senare börjar det plinga igen! Haha, han måste alltså springa iväg en till gång och slå av larmet. Hahaha, det va kul =)

Nu ska jag lägga min röst om låtarna till konserten, sen ska jag slå mig ner i soffan för att se på Bridget Jones =)=)
HOOJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0