TimeToSayGoodbye

Imorgon börjar mitt nya liv!
Två saker väntar;

1.
Skolan börjar om...vilket känns både bra och dåligt.
Bra för att komma tillbaka och träffa alla klasskompisar som man inte träffat på hela lovet, och för att komma in i någon slags rutin igen.
Dåligt för att detta blir den sista terminen på a-torp för min del. Ärligt talat så suger det. Har ingen aning om vad jag ska göra nästa höst, ingen aning om vad jag vill göra. Vet inte om jag vill söka vidare eller inte. Just nu lutar det åt att inte göra det.

Sofia tycker att jag ska flytta till Linköping, det tycker jag oxå att jag ska göra, men vad ska jag göra där då? Bara bo där utan inkomst och utan något att göra? Det funkar ju inte det heller.......
Njaae, det är klurigt det här. Blir att fundera ett tag till, dock så finns det inte så mycket tid kvar nu, typiskt mig att vara så oplanerad och ute i sista stund, tidsoptimist som jag är!

2.
Vi i familjen har skrivit på ett egetgjort kontrakt till oss själva. Kontraktet innebär att vi varken får äta godis, chips, kakor eller dricka läsk.
DOCK så får vi äta i rimlig mängd två valfria helgdagar (fre, lör, sön) popcorn, och mörk choklad, minst 70% ska det vara.
Daglig motion hör också till (promenad, jogga, step..osv)  kontraktet, vilket måste utföras varje dag!
Om vi bryter mot kontraktet så får vi straffpoäng= 1 godis= 1 poäng= 10 kronor

När kontraktet gått ut (verkar bli 11/6) så räknar vi ihop poängen, den som har mest poäng ska ge pengarna till vinnaren. Förhoppningsvis så förlorar ju ingen....det är ju det som är tanken!

såååå, imorgon gäller det!

Jag, mamma och Ida har dock köpt var sin godispåse som vi ska frossa i oss ikväll......jag menar vadå, vi ska ju vara utan det i nästan ett halvår (för vissa kanske det inte låter länge, men för dom som känner oss förstår vad jag menar!) nu så det känns ju som ett måste att käka tills man spyr ikväll då! Plus att det kanske bara peppar mig själv ännu mer till att inte bryta mot lagen senare!







Det är dags att ta adjö, att ta farväl nu
Kanske sagan var för vacker att bli sann
Men jag vet jag måste gå, känns det så fel nu
För att skiljas är att dö litegrand


gonna miss u guys! <3

Kommentarer
Postat av: mamsen

Du kan väl bli författare:)Love You!

2010-01-10 @ 20:56:27
Postat av: L

tyst...

2010-01-10 @ 21:44:50
Postat av: idaho

byebye love byebye happiness hello lonelyness ill feel like gonna dye,tralalala buhu!!!

nej skämt å sido,det här kommer å gå hur bra som helst...jag känner mej iaf råpeppad!!!

hoho lets go:) power to the people o yeah.....eh

2010-01-10 @ 22:50:32
Postat av: kingen

blir nästan tårögd av dikten...! höhö

2010-01-11 @ 15:18:42
Postat av: amanda

vad gör du med mig!!! Vart inte lite sugen på naturchips påsen!!! och chokladen!!! och colan oxå för den delen!!

2010-01-11 @ 20:31:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0