grannfejden next?

Jag vaknar alltså av att jag hör hur det plingar på dörren....men tänker att äsch jag orkar inte gå ner och öppna, är säkert bara någon som vill prata med mamma, eller nån himla försäljare. Så jag ligger kvar i sängen.
Då hör jag ett pling igen, SEN hur det rycker i dörren som tuuuusan!
Jag börjar tänka att det kanske är Amanda och Edith så jag springer ner.....men stannar upp direkt jag kommit ner för trappen. Ser genom fönstret vid sidan om dörren att det inte är hon, och sen hör jag en röst; Ja, dom parkerar alltid bilarna sådär, jag tar mig ju inte ut!!!! -RÅARG

Jag springer upp igen (han kanske inte märkte att jag var vaken) för att gömma mig!
Går sen till närmaste fönster för att kunna kika på hur han ska ta sig ut ur sitt FÖRBANNADE JÄVLA GARAGE.
Men nog gick det nog....och det var en rolig syn för mig =)



OKEJ....för er som inte har någon aning om vad detta handlar om så ska jag nu förklara läget!

Gubben har sitt garage i det röda huset (där det är öppet) och han ska alltid ut och in med sin stora feta röda pick-up.
Ofta har det hänt att vi har en bil som står ivägen (som den gröna vovlon) och när vi då har sett att han inte tagit sig ut så har ägaren till bilen gått ut för att flytta på den.
Det har hänt både Anders och Nils, när dom då har gått ut för att flytta bilen och varit trevliga mot honom, så har han rytigt tillbaka i stil med "Det begriper du väll, du kan ju inte ställa bilen här heller! Det är som att du inte tänker överhuvudtaget!!!" - väldigt trevligt bemötande tillbaka!

Det som är så störande gällande detta är;
  1. Det är våran gård som bilarna står på, alltså kan inte han komma och säga att dom inte får stå där!
  2. Det är som att han väljer att han ska ut och köra just då det står en bil där, bara för att säga att dom inte får stå där, för då är dom ivägen för han när han ska backa ut ur sitt garage.
  3. Han har alltså ett TILL garage på gaveln där hans merca står som han aldrig använder
  4. Ingen av de andra hyresgästerna har tillgång till garaget när han har tagit upp båda.
Av de här punkterna kan man ju komma fram till en enkel lösning.
Vilken är att han BYTER garage med hans fiiiiina merca och har den i det andra garaget. Då skulle han slippa få utbrott på oss då vi har parkerat på våran egen gård, men, IVÄGEN FÖR HAN!

Det som dessutom var roligt den här gången var att det inte ens var våran bil som stod ivägen!

Det var våra andra grannar som vi delar gård med! Han tog alltså förgivet att det var våran.....

Snart lär han väll komma och rycka i dörren igen då han ska in med bilen igen, för ja, han kör bara en kort runda sen ska han såklart IN med bilen igen!
Jag har planerat vad jag ska säga till försvar om han ska börja gnälla på mig om felparkering.

Dessutom så är det väll inte vårat fel att vi är en stor familj och att det ibland kan stå fyra bilar på våran gård.

Kommentarer
Postat av: idaho

åhhhh,jag blir så arrrrrg!!! det är ju han som inte tänker överhuvudtaget....!!!

hahaha va roligt att det var robbelibobbans bil som stod ivägen för han skulle då aldrig ha skällt på han!!!

UPP TILL KAMP

2010-01-08 @ 15:05:10
Postat av: soffan

nå, jag är med denna man angående en röd, fet pick-up...

men ANNARS! SLICE HIM!

2010-01-08 @ 15:13:01
URL: http://sofiahed.blogg.se/
Postat av: mamma

heja lova!!!!

2010-01-08 @ 19:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0